الأحد، 25 نوفمبر 2012

بـــــــوش


"حتى وان عشت وحيدا فى الحياه فعلم انه لن ينال منك الاكتئاب "
بوش عادل (اوكا)
قعدين فى مكتب المتر عبد الرحيم انا والريان كما كانت تجرى العاده الريان يطلع ويرجعلنا ببوش ولد هادى فحت سلم علينا كلنا وقعد الريان عرفو عليا وقالى يا احمد اى نشاط خد معاك بوش ( مقتنع بالبرادعى وحيشتغل معانا فى الحمله ) الصرخة كانت فى انو اول مسيحى اشوفو عندو استعداد انو يشتغل فى السياسة بجد اينعم كانت بعد الثورة بس بوش كسر جوايا الحاجز ده واستمر صمت بوش طول اللقاء الاول والى لقائات تانية بعد كده نزلنا نلزق بوستر دعايا للرادعى بعد الثورة وبوش مظهرش بس الى ظهر بولا اخوه الكبير بولا كمان كان نشيط بس بوش كان وراه شغل
بوش شخص صامت طول الوقت بيسمع اكتر ما بيتكلم عنده حب معرفة ده غير كم المعلومات الى عندو هو الوحيد الى فى نظرى مؤمن بقواعد وقوانين الليبرالية الحق من الاخر دماغ بوش دماغ مكلفة مكلفة كتب كتيرة من روايت لكتب سياسية لعلوم حياتية
اما عن الجانب العاطفى لبوش وده الغريب بوش هو الوحيد الى فى الشلة الى ممرش بتجربة عاطفية حتى الان وده هو الغريب فى امره يمكن لان دماغه الى اكبر من سنه بكتير هى الى مخلياه كده مش عجباه اى بنت او لان هو حاطط مقايسس مبتتواجدش فى اى بنت نادرا او لان مفيش بنات يدينون بالمسيحية ممكن تعجبهم شخصية بوش عشان بعد المسيحيين طول الفتره السابقة من السياسة
او يمكن بوش مبيعرفش يقييم احاسيسة اتجاه الاخرين
من يومين كنت مع بوش زى ما جرت العادة اننا ننزل مع بعض طول ما انا فى اسوان وانا فى الطريق كنت عارف ان مرسي بيقول خطاب مهم بس كنت بحاول ان محدش يعرف عشان الخروجة متبوظش وكانى كنت حاسس ان الاجرائات الى حياخدها مرسى حتكون بشعة بس مكنتش عارف انها حتكون بالبشاعة دى كمت بوش فى سرو وقلتله يفتح النت من موبيلو ويشوفلنا مرسى قال ايه فى خطابه لكن هو مقدرش ولما وصلنا للكفاتريا الى بنقعد فيها فتحنا اللاب وقرينا الاعلان الدستورى الى مرسى نزلو وبوش بقى كانه ماتله واحد  دخل فى كوخ الصمت الى بيقعد يفكر فيه وبوظ علينا الخروجة 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

تابعونى على